neděle 4. listopadu 2012

Přesun do Teutoburského lesa


Jak už jsem nedávno avizoval, vydal jsem se opět mimo republiku. Momentálně prodlévám v bývalém knížectví Lippe, které je nyní součástí německé spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko. Domluvil jsem si osmitýdenní praktikum v jednom centru pro migraci. Dostal jsem vlastní pokoj s umyvadlem, skříní, dvěma radiátory, stolem, židlí a postelí s povlečenými peřinami. Oproti Anglii jsem si tedy dost polepšil. Také moji noví spolupracovníci jsou velmi milí a hodní. Centrum navštěvují hlavně skupiny ruského a polského původu, pro které jsou připraveny vzdělávací kurzy. Například tématem uplynulého týdne byla rozvojová politika. Sám bych měl brzy připravit a vést některé semináře.

Teutoburský les
Kromě přívětivých lidí a pohodlného zázemí mi udělala radost též blízkost lesa a historických památek. Les, který začíná hned za budovou centra, mě hned den po příjezdu zvábil k procházce. Spatřil jsem při ní několik kusů spárkaté zvěře a za výstup do strmého kopce jsem byl odměněn dalekým výhledem na okolní krajinu. Nutno dodat, že tato krajina byla několikrát svědkem závratných dějinných událostí. V roce 9 našeho letopočtu tu Římané při bitvě v Teutoburském lese (není známo, kde přesně se odehrála) utrpěli jednu z největších porážek v dějinách římského impéria. O několik staletí později zde probíhaly nelítostné boje franského panovníka Karla Velikého proti Sasům.

Z pamětihodností jsem zatím navštívil pouze archeopark v Oerlinghausenu, kde jsou k vidění napodobeniny lidských přístřešků od doby kamenné až po středověk. Jen na chvíli moji pozornost odlákal strakapoud ťukající zobákem do stromu. Rád bych ještě prozkoumal okolní města Detmold, Lemgo, Bielefeld a Paderborn.


Takhle nějak vypadal příbytek v době bronzové


P.S.: Přál jsem si, aby se některé z mých textů dostaly k širšímu spektru čtenářů, oslovil jsem proto správce webu Dobrovolnik.cz. Ti se s mým nápadem ztotožnili a nedávno publikovali můj dubnový článek Co mi přináší dobrovolnictví. Brzy by se tam měla objevit také únorová úvaha Ve světě lan úchytů a karabin.

Žádné komentáře:

Okomentovat